فاجعه مناظره بایدن باعث شده تا از یک سو قانون گذاران تاکید کنند که او باید برود و از سوی دیگر برخی از دمکرات ها قصد دارند از حضور بایدن در انتخابات پیش رو حمایت کنند.

دعوا بر سر ماندن یا رفتن بایدن از انتخابات است

به گزارش قدس آنلاین، آکسیوس امروز از نشستی خبر داد که قرار بود دموکرات‌های سنا در مورد حمایت از نامزدی رئیس‌جمهور بایدن و انتخاب مجدد او باهم صحبت کنند و شاید برگزاری این نشست که قرار بود امروز باشد یک نقطه عطف بالقوه برای دموکرات‌ های سنا تلقی می‌ شد، اما جلسه امروز کنسل و به فردا موکول شد.

این موضوع در حالی است گروهی از دموکرات‌های ارشد مجلس نمایندگان روز یکشنبه گفتند بایدن باید از رقابت خارج شود و از سوی دیگر یک منبع آگاه گفت که سناتورهای دموکرات در حال گفت و گو در مورد اینکه آیا بایدن باید در صدر جدول باقی بماند یا خیر، در میان نگرانی‌ ها در مورد هوشیاری ذهنی او صحبت می‌ کنند.

در این میان امروز لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا شبکه سی‌ بی‌ اس گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد مردم معتقدند که بایدن از نظر ذهنی و جسمی قادر به ریاست جمهوری نیست، او باید برای اثبات ذهنیت و توانایی‌ های خود آزمایش شناختی بدهد.

در واقع نگرانی‌ ها درباره سلامتی ذهنی جو بایدن پس از آن شدت گرفت که او در اولین مناظره انتخاباتی‌ اش با دونالد ترامپ عملکرد ضعیفی از خود ارائه داد. سپس تیم او در کاخ سفید تلاش کردند دلیلی موجه برای این ضعف او ارائه کنند و گفتند بایدن در زمان مناظره سرماخوردگی داشته است.

هفته گذشته بایدن در مصاحبه با شبکه ای .بی .سی نیوز که بامداد شنبه پخش شد، اظهار کرد که در حین مناظره به دلیل سرماخوردگی شدید و خستگی ناشی از پرواز با هواپیما رمقی نداشت.

در همین حال، گروه بزرگی از حامیان، شخصیت‌ های عمومی و مدیران تجاری دموکرات در نامه‌ ای به بایدن از او خواستند که از نامزدی در انتخابات کناره‌ گیری کند.

در این نامه که ۱۶۸ امضاکننده دارد خطاب به بایدن نوشته شده است: ما با احترام از شما می‌خواهیم به خاطر دموکراسی و آینده ملت آمریکا از نامزدی مجدد در انتخابات کناره‌گیری کنید.

پیش از این بایدن با اذعان به شکست خود در مناظره با ترامپ گفته بود که «مرتکب اشتباه شدم و شکست خوردم» اما قول داد در رقابت‌های انتخاباتی مبارزه خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.